pondělí 17. června 2013

Háčkovaný kulatý polštářek

Konečně se Vám můžu pochlubit s touto soupravičkou,
která je pro kamarádku k dnešním narozeninám.
  Vše může být tedy odtajněno... 
Je to kulatý polštářek (povlak je na zip a dá se dobře sundat).
Minidortík naplněný dutým vláknem a levandulí.
Tento dortík může sloužit jako jehelníček,
dekorace, nebo odpuzovač molů, případně vše dohromady.
A do třetice kytička na zavěšení opět naplněná
dutým vláknem a levandulí.
Kamarádka měla velkou radost a tím udělala radost i mě. 
Takže Nadi, ještě jednou všechno nejlepší
a dáreček ať dělá ještě dlouho moc a moc radosti.


   







   




Návod  na tento polštářek:
Nejprve uháčkujeme  5 ŘO (řetízkových ok), které spojíme pevným okem  (PO)do kruhu
1. ř. uháčkujeme 3 ŘO (místo 1. dlouhého sloupku DS), 15 DS a spojíme PO do kruhu
2. ř. 3 ŘO, 2 DS do jednoho sloupku předchozí řady, 1 ŘO, 1 sloupek vynechat,
3 DS do jednoho sloupku předchozí řady,  1 ŘO, 1 sloupek vynechat, 3 DS, opakujeme až do konce řady (celkem máme 8 skupinek po 3 DS)
3. ř. do každého řetízkového oka předchozí řady uháčkujeme 3ŘO (místo 1DS), 2 DS, 1 ŘO, 3 DS,
3 DS, 1ŘO, 3DS, opakujeme až do konce kruhové řady.
4. ř. do každého řetízkového oka předchozí řady a mezi jednotlivé skupinky DS háčkujeme 3 ŘO (místo 1DS), 2 DS do stejného místa;
1 ŘO, do dalšího ŘO 3DS, 1 ŘO, opakujeme až do konce kruhové řady (máme 16 skupinek po 3 DS)
5. ř. do ŘO předchozí řady uháčkujeme 3 ŘO (místo 1 DS), 2 DS do stejného místa, 1 ŘO;
do dalšího ŘO uháčkujeme 3 DS, 1 ŘO, 3 DS , 1 ŘO, do dalšího ŘO uháčkujeme 3 DS, 1 ŘO;
(do konce řady střídavě opakujeme tyto dvě skupinky DS)
6. ř.  háčkujeme stejně jako ve 4. ř.
7. ř. do každého ŘO uháčkujeme 3 ŘO (místo 1 DS), 2 DS do jednoho místa, 1 ŘO,
do dalšího ŘO uháčkujeme 3 DS, 1 ŘO, do dalšího ŘO 3 DS, 1ŘO, 3 DS (takto opakujeme
až do konce řady 2x skupinku po 3 DS a 1x skupinku po 6 DS)
8. ř.   háčkujeme stejně jako ve 4. řadě
9. ř.  do každého ŘO uháčkujeme 3 ŘO (místo 1DS), 2 DS do jednoho místa, 1 ŘO;
do dalšího ŘO opět uháčkujeme 3 DS, 1 ŘO; do dalšího ŘO uháčkujeme 3 DS; do dalšího ŘO
3 DS, 1 ŘO, 3 DS; (až do konce řady střídavě opakujeme 3x skupinku po 3 DS, 1x skupinku po 6 DS)
10. ř. stejně jako ve 4. ř.
11. ř.  stejně jako v 9.ř. jen střídavě opakujeme 4x skupinku po 3 DS, a  1x skupinu po 6 DS
12. ř. stejně jako ve 4. ř.
13. ř. stejně jako v 9.ř. jen střídavě opakujeme 5x skupinku po 3 DS, a  1x skupinu po 6 DS
14. ř. stejně jako ve 4. ř.
15. ř. stejně jako v 9.ř. jen střídavě opakujeme 6x skupinku po 3 DS, a  1x skupinu po 6 DS
16. ř. stejně jako ve 4. ř.

Zadní díl:
 1. Začneme jedním volným okem, nebo 4 řetízkovými oky (ŘO), které spojíme do kruhu.
2. Do vzniklého kroužku uháčkujeme 13 krátkých sloupků (KS) a spojíme pevným okem (PO).
3. V další řadě uděláme 2 dlouhé sloupky (DS) do každého KS a na konci opět spojíme PO.
4. Háčkujeme DS takto: 1DS, 2DS do jednoho oka předchozí řady, 1DS, 2DS, 1DS, 2DS,...
a takto dokončíme celou řadu, kterou opět spojíme do kruhu PO.
5. Budeme háčkovat jako v bodě 4. takto: 1DS, 1DS,2DS, 1DS, 1DS, 2DS...a stále opakujeme.
6. V dalších řadách pokračujeme stále stejně až do požadované velikosti přičemž v každé
řadě oddalujeme dvojitý DS (1,1,1,2,1,1,1,2,...další řada 1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,...)

Teď jsem všijeme zip, pokud chceme svlékací povlak a oba díly sháčkujeme dohromady. Já sháčkovávala rovnou vějířkama ze 6ti DS do jednoho oka.
Snad je návod pochopitelný, lépe to bohužel popsat neumím,
ale myslím, že pomůže obrázek v detailu.

Kytička je dělaná stejně, jen končíme dříve, podle toho, jak chceme, aby byla veliká.
Já končila v 5. řadě a potom sháčkovala. Dovnitř jsem ušila minipolštářek,
který jsem naplnila levandulí a dutým vláknem.

Pokud by někdo chtěl vyzkoušet i dortík, tak návod jsem nalezla zde:
Garnstudio

39 komentářů:

  1. Jééé, já bych chtěla být také tvá kamarádka :) . Moc krásná sadička, jsi šikulka.
    Hezký nový týden ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko moc děkuji, mám obrovskou radost, že se sadička líbí.
      Jsem ráda, že jsi se zastavila.

      Vymazat
  2. Aničko...
    moc se ti povedl, krásné barvičky!
    Pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino, moc tě tady vítám. Mám velkou radost, že mám
      nového příznivce. Doufám, že se sem budeš ráda vracet. Děkuji za pochvalu a přeji krásný den...

      Vymazat
  3. Vankusik je krasny aj cela supravicka a vdaka za navod...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nellie moc děkuji a jsem ráda, že jsi se opět zastavila.

      Vymazat
  4. To je nádhera nádherná!!! Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tínko moc děkuji za pochvalu, jsi zlatíčko.

      Vymazat
  5. Aničko,
    kulaťáček a ostatní věcičky se Ti moc povedly. Jsi šikulka a věřím, že obdarovaná byla nadšená.
    Ahoj a měj se hezky. :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Leni moc ti děkuji, kamarádka měla opravdu radost. Pa A.

    OdpovědětVymazat
  7. Ani, to je přímo skvostná soupravička! Molci se u nas začali v tom teple nějak množit, takže dik za inspiraci, určitě si nejakou kvetinku naplnou levandulkou taky umotam. Pa, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji, jsem ráda, že tě také mohu něčím inspirovat.
      Moc děkuji za návštěvu a přeji krásný zbytek týdne. A.

      Vymazat
  8. Aničko, souprava je úžasná, krásné letní svítivé barvičky.
    IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivčo, moc ti děkuju za pochvalu. Udělala jsi mi velkou radost.A.

      Vymazat
  9. Anicko,moc krasne ,pustila jsem se do polstarku a doufam ze se povede

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce a věřím, že se určitě podaří.

      Vymazat
  10. Aničko, to je úžasná souprava, moc se mi líbí! Háčkuješ precizně a ty barvičky, nádhera!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsi mi udělala velkou radost, moc a moc děkuji. Přeji krásný víkend A.

      Vymazat
  11. Aničko to je ale krása :o) Musela jsi udělat obdarované moc velkou radost a ty překrásné barvičky jaké jsi zvolila--prostě krása :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  12. Marti moc děkuji, jsi zlatíčko.

    OdpovědětVymazat
  13. Aničko, to je ale krása. Moc se ti to povedlo a barevně to máš nádherně sladěné. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leo, ani nevíš, jakou jsi mi udělala radost, protože sama jsi moc velká šikulka a to pak pochvala těší dvojnásob. Moc děkuji.

      Vymazat
  14. Kačenko moc děkuju, mám radost, že se ti soupravička líbí.

    OdpovědětVymazat
  15. Oooooo,tak ten je překrásný....já háčkování miluji a pokud nevadí,tak ho určitě zkusím...je překrásný a barvy to jen podtrhují...překrásnééééé ...přeji krásný večer Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám velkou radost, že se ti polštářek líbí a budu ráda pokud tě inspiroval k vlastní tvorbě. Přeji hezký den. A.

      Vymazat
  16. Ahoj Aničko, hledala jsem googlem návody na kulatý polštářek a vykoukl na mne tento, musela jsem se smát, měla jsem nejdřív projít blogy, které sleduji, vy to máte stejně nejhezčí. Dala jsem si ho na Pinterest a už mne svrbí ruce. Tak díky za návod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko, moc děkuji za pochvalu, udělala jsi mi velkou radost. Držím palce ať se dílko podaří (o čemž nepochybuji, protože jsi holka šikovná). A doufám, že se pochlubíš na svém blogu. Hezký den.

      Vymazat
  17. Moc krásné dárečky!! Kamarádka byla určitě nadšená! :) Já si s dovolením návod uložím. Myslím, že se bude moc hodit :) Děkuji za zveřejnění :) Jolana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko jsem moc ráda, že se ti návod bude hodit. Děkuji za návštěvu.

      Vymazat
  18. Aničko, polštářek je moc krásný, nepamatujete si prosím z jaké příze jste polštář háčkovala a na jakém háčku.....Děkuji Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdenko, tento polštářek jsem dělala z příze Nela (123 m na 50 g,
      100% bavlna). Hodně podobná je i příze Camilla, Catty, Limone a Catania ( všechny 125 m na 50 g, 100% bavlna). Použila jsem
      háček č. 3. Hezký večer Anny

      Vymazat
  19. Milá Aničko :) konečně se dostanu k vytvoření kulatého polštářku, ale potřebovala bych poradit :) Na chalupě máme 5 kulaťáků, které potřebují nový kabátek, ale používáme je spíš jako podsedáky ... z čeho by asi tak bylo nejlepší háčkovat? Chtěla jsem použít také Nelu, protože se může prát na 60, ale nevím jestli vydrží zátěž nebo jestli mám raději háčkovat z dvojité příze :) Prosím prosím poradíš? :) Tereza

    OdpovědětVymazat
  20. Terezko, já bych se asi té jednoduché příze nebála. Já mám spoustu podobných polštářků - podsedáků a již dost dlouho drží. Z příze Camilla mám i přehoz, který je v neustálé permanenci a také stále dobrý. Ale pokud by jsi přeci jen chtěla silnější přízi, tak já mám ráda Paris - Drops design od firmy Garnstudio. Ta určitě vydrží větší zátěž, ale je trošku dražší. Snad jsem trochu pomohla A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko moc děkuju pomohla jsi mi určitě :) Jen ještě jedna maličkost .... kolik příze přibližně padlo na 1 polštářek? Stačilo by mi to jen tak odhadem :) Tereza

      Vymazat
    2. Terezko já většinou využívám zbytečky přízí, ale myslím, že na
      velikost cca 40 cm v průměru to jsou asi 4 - 5 klubíček, tj.200 - 250g
      příze Nela, u ostatních podobných přízí (Camilla, Catania, Limone, Catty...) je to podobné, mají skoro stejné parametry. Ono záleží i na tom, jak kdo utahuje. Měj se krásně A.

      Vymazat
    3. Aničko ještě jednou moc děkuju a až se dílko podaří tak se určitě nezapomenu pochlubit :) Ty polštáře budou na objednávku pro mojí maminku na chalupu :) stávající povlaky, pletené po babičce už značně dosloužily a funkci už neplní tak na mě připadl ten zodpovědný úkol vytvořit náhradníky :)

      Vymazat
    4. Terezko, jsem moc ráda, že ti mohu trošičku pomoct. Škoda, že bydlíme tak daleko od sebe. Bylo by fajn se občas sejít na babinec.
      Už se těším až se pochlubíš novými polštářky. Nepochybuji o tom, že budou překrásné. Tak aspoň takhle na dálku posílám pozdravy Anny

      Vymazat
  21. Aničko tyhle polštáře jsou fakt krásné :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna